Edukacja na rzecz klimatu dla szkół


Jak dbać o czyste powietrze? (niska emisja)

Podchody edukacyjne "Niska emisja". Podczas zajęć dowiemy się, skąd biorą się zanieczyszczenia powietrza oraz na czym polega zjawisko niskiej emisji. Poznamy przyczyny i skutki tego zjawiska, a następnie dowiemy się, jak temu zapobiegać. Porozmawiamy także o tym, czym jest smog i ile szkodliwych substancji dostaje się do powietrza w wyniku spalenia np. opony.


Kategorie wiekowe:
I-IV, V-VIII, ponadpodstawowe

Terminy: styczeń - grudzień

Czas trwania: 2x 45 minut

Liczba uczestników: 20 - 30

Zajęcia rekreacyjne o charakterze plenerowym  realizowane są z wykorzystaniem zestawów do wsparcia grup osób niedosłyszących współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.


  

 

Warsztaty - uczę się jak dbać o klimat

W poszukiwaniu dowodów na ocieplenie Ziemi. Podczas spotkania poruszymy tematykę zmian klimatu na podstawie 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Dowiemy się, czym różni się pogoda od klimatu. Spróbujemy znaleźć argumenty i ustalić, czy na pewno mamy do czynienia z ociepleniem klimatu? Następnie postaramy się nakreślić rozwiązania mające wpływ na spowolnienie zmian klimatu i wypracowanie sposobów na adaptację do nich. Warsztaty kształtują postawę ekologiczną, wpływają na wzrost odpowiedzialności za swoje codzienne działania.


Kategorie wiekowe:
I-IV, V-VIII, ponadpodstawowe

Terminy: styczeń - grudzień

Czas trwania: 2x 45 minut

Liczba uczestników: 20 - 30

Zajęcia rekreacyjne o charakterze wewnętrznym realizowane są z wykorzystaniem zestawów do wsparcia grup osób niedosłyszących współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.


  

 

Warsztaty - stop zmianom klimatu

Pięciogodzinne warsztaty metodą design thinking. Głównym celem będzie wymyślenie i opracowanie innowacyjnych sposobów na rozwiązanie problemu związanego z kryzysem klimatycznym. Na wstępie uporządkujemy wiedzę na temat przyczyn i skutków zmian klimatu, w tym celu obejrzymy prezentację multimedialną. Następnie, w podziale na grupy zajmiemy się poszczególnymi zadaniami. Każdy zespół wykona przestrzenną instalację prezentującą wymyślone rozwiązanie.

Kategorie wiekowe: ponadpodstawowe

Terminy: styczeń - grudzień

Czas trwania: 5x 45 minut

Liczba uczestników: 20 - 30

Zajęcia rekreacyjne o charakterze wewnętrznym  realizowane są z wykorzystaniem zestawów do wsparcia grup osób niedosłyszących współfinansowanych ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.


  

 

 


Projekt pn. Człowiek, środowisko, integracja. Rozwój ośrodka edukacji ekologicznej w Toruniu finansowany z Mechanizmu Finansowego EOG.